Blog

Proč web nepřináší ovoce: 5 nejčastějších chyb na webu

Co má web společného se zahradním trpaslíkem a k čemu to vede? Co s tím?

📅 20.11.2025

Moudra

Chyby


⏱️ 5 min čtení

Zahradní trpaslík s nápisem WEB

Co má společného web a trpaslík v záhoně?

Ideálně nic, ale často jsou si podobní víc, než bychom chtěli.

Trpaslík. Sedí a hledí. S přitroublým úsměvem a krumpáčem v ruce. Ano, s tím, se kterým stejně nikdy nic nevykope.

💡 Není užitečný ani hezký, nic neříká, nic nechce. Prostě tu je. Byl tu včera, je tu dnes, bude tu zítra.

Na stejném místě a pořád stejně k ničemu. Občas se na něj někdo podívá, zvedne obočí a zase odejde. Spousta webů je užitečná asi jako tenhle trpaslík.

Je to totiž obvyklý problém stránek, které vznikly nahodile a bez strategie. Stály čas i peníze, ale zpátky nic nepřinášejí.

Proč?


Proč web nevydělává?

Odpovědi na tuto otázku jsou jednoduché a složité zároveň. Každá přitom vydá na samostatný článek. Než je sepíšu, tady je aspoň letmý pohled na to, co všechno se může pokazit:

A) Web nejde najít

Google není naivka. Jeho algoritmy už dnes na první pohled poznají kvalitní obsah. Tam, kde žádný nenajde, je pro něj temný les, do kterého dobrovolně nikoho nepošle.

To je důvod, proč na web nikdo nechodí. Vyhledávače stránky zkrátka neukazují ve výsledcích vyhledávání.

☑️ Na webu potřebujeme budovat obsah, který bude svým návštěvníkům přinášet užitek. A když se bude líbit našemu publiku, bude se líbit i vyhledávačům.

B) Návštěvník se na webu ztrácí

Jsme zpátky v temném lese. Žádná vyznačená cesta, žádné signály, žádné světlo v dálce. Návštěvník přijde na web a netuší, kde co najde, ani co má udělat.

☑️ Návštěvníka chceme webem vést, od prvních krůčků až k námi vybrané akci. Ukažme mu směr a on ho bude ochotně následovat. Web nesmí být bludiště.

C) Web návštěvníkovi nerozumí

Vlastně to vypadá, že web tam návštěvníka ani moc nechce. Mele si dokola to svoje, pořád samé: „My jsme“, „My umíme“, „My uděláme“. A je to většinou sakra dlouhé. Kdo by to četl?

Host chce ale vědět něco úplně jiného: „Co z toho budu mít já? Proč bych tu měl objednat?“ Odpověď je ukrytá mezi řádky, až se zdá, jako kdyby výhody produktu byly tajemství, které se odhalí jen hrstce vyvolených.

☑️ Ukažme výhody našeho řešení. Naučme se o nich mluvit krátce a srozumitelně, aby je naše publikum pochopilo i z letmého pohledu na náš web.

☑️ Snažme se návštěvníka chápat. Jeho pocity, potřeby i nálady a reagujme na ně. Tohle je to, co naše publikum zajímá.

D) Web nevypadá důvěryhodně

Toto téma je hodně široké. Začíná amatérským vzhledem webu, pokračuje nekonzistencí grafických prvků i slovního vyjadřování, končí absenci podstatných informací.

Na webech nejčastěji chybí zkušenosti uživatelů, kontakt na zodpovědnou osobu, právní forma podnikání, obchodní podmínky...

☑️ Vše dohromady tvoří náš webový obraz, pomocí kterého budujeme důvěryhodnost u našeho publika. Potřebujeme, aby nám návštěvníci věřili a věřit nám budou, pokud se budeme na webu prezentovat profesionálně a pokud se o nás dozví, vše, co potřebují.

E) Web se načítá pomalu nebo nefunguje

U webů s líným načítáním dochází trpělivost i těm největším flegmatikům. Pokud se přidají třeba technické problémy se zaplacením, je téměř jisté, že návštěvník stránky opustí dřív, než o nákupu začne vůbec uvažovat.

Naším cílem je, aby byl návštěvníkův průchod stránkami co nejplynulejší. Žádné prodlevy, žádné překážky, prostě rovnou do cíle.

☑️ K tomu je potřeba si pro web vybrat správné technické řešení a hosting. A při jeho tvorbě je dobré o něm aspoň něco vědět. Pokud nám znalosti chybí, je lepší řešení přenechat odborníkovi.


Kudy z toho ven?

Ten, kdo chce, aby jeho web začal přivádět zákazníky, si musí uvědomit jednu věc. Problém není ve vyhledávači ani v publiku.

Problém je v tom, že web obsahuje některou chybu (nebo i více chyb) z tohoto seznamu, a proto se na něm návštěvníkům nelíbí.

Některé chyby na webech se dají vyřešit lehce, jiné jsou na delší lokte.

💡 Ten nejdůležitější krok ale je, si chyby vůbec uvědomit. Teprve pak s nimi totiž můžete začít něco dělat.

Proto tedy na závěr jedna dobrá zpráva: Jste na dobré cestě. Dál se vzdělávejte a hledejte způsoby, jak udělat váš web lepší. Vaše snaha se vám vrátí.


Potřebujete pomoct s vaším webem?

Chcete budovat váš web od začátku správně?
Nebo potřebujete opravit chyby na vašich už existujících stránkách?

🎓 Přihlašte se do mého Kurzu tvorby webu.
🎯 A pokud potřebujete pomoc na míru, je tu pro vás Individuální webový mentoring.

V obou programech najdete ještě daleko víc.

Budu se na vás těšit 💙

Iva Vodičková
Iva Vodičková

Webový mentor

Povedu vás světem webů

Dejte svému webu smysl

Copyright © 2025 Smysluplný web | Iva Vodičková